اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

سوالات مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

مشاوره قبل از ازدواج یک روش درمانی و آموزشی است و زوج هایی که قصد ازدواج دارند باید در این جلسات شرکت نمایند و این جلسات زوج های برای شروع زندگی مشترک آماده می کند. مطالب بسیاری در مورد زندگی زناشویی وجود دارد که متاسفانه به صورت کلی و اصولی در هیچ مقطعی به جوانان آموزش داده نمی شود و همین باعث می شود تا بسیاری از زوج های جوان در اوایل زندگی خود با مشکلاتی رو به رو شوند.

مشاوره قبل از ازدواج زوج ها را با واقعیت های زندگی زناشویی رو به رو می کند و به آن ها کمک می کند آمادگی هر نوع چالشی را در زندگی مشترک خود داشته باشند. سوالات مشاوره قبل از ازدواج از هر زوج پرسیده می شود و پاسخ های آن ها را یک درمانگر مورد بررسی قرار می دهد و همچنین زوج ها را در این زمینه راهنمایی می کنند. مجموعه انتخاب کلینیک یک مجموعه تخصصی در زمینه مشاوره می باشد که می توانید برای مشاوره قبل از ازدواج به این مجموعه مراجعه نمایید.

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

  • چرا به یکدیگر علاقه دارید؟
  • آیا اهداف شما با هم مطابقت دارد؟
  • چرا قصد دارید ازدواج کنید؟
  • قصد دارید در کجا زندگی کنید؟
  • چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟
  • واکنشتان در مقابل مشکلات پیش آمده چیست؟
  • در مورد مسائل جنسی با یکدیگر صحبت کرده اید؟
  • چه زمانی قصد دارید بچه دار شوید و چه تعداد بچه دوست دارید؟
  • در رابطه با چه مشکلاتی مخالفت دارید؟
  • دوست دارید به چه محوی به پیشرفت نامزد خود کمک کنید؟
  • مدیریت امور مالی شما چگونه می باشد؟
  • کارهای سخت را به چه صورت تقسیم بندی می کنید؟
  • همه کارها را به همراه یکدیگر انجام می دهید؟
  • چه انتظاراتی از یکدیگر دارید؟

اینها مهمترین سوالاتی است که مشاور با زوج ها مطرح می کند و پاسخ آن ها، زوج ها شناخت بهتری نسبت به یکدیگر پیدا می کنند و در زندگی مشترک می توانند درک متقابلی داشته باشند. شناخت زوج ها از یکدیگر باعث می شود تا از خصوصیات، اخلاقیات و ویژگی های یکدیگر مطلع شوند و همچنین واکنش آن ها در مقابل مشکلات به چه صورت می باشد. هر کدام از سوالات فوق شامل زیر مجموعه هایی است که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به طور کامل به آن ها پرداخته می شود تا زوج ها شناخت دقیقی از یکدیگر داشته باشند.

دلیل مراجعه برای مشاوره قبل از ازدواج

دلیل مراجعه و سوالات مشاوره قبل از ازدواج این است که زوج ها در دوران آشنایی به تمامی مسائل مهم زندگی نمی پردازند و فقط به طور سطحی و در حد آشنایی اولیه و شناخت اخلاقیات یکدگیر، دورانی را با یکدیگر می گذارنند و پس از اتمام این دوران تصمیم خود را برای ازدواج کردن یا ازدواج نکردن می گیرند. این ها موارد ضروری برای آشنایی است ولی کافی نیست و مسائل بیشتری هم هستند که باید به آن ها پرداخته شود.

بسیاری از مسائل نیاز است تا توسط خود زوج ها مطرح شود و در بسیاری از موارد به دلیل ناآگاهی، اطلاعات کم، بی اهمیت نشان دادن موضوع و خجالت زدگی مطرح نمی شود و به سادگی از آن عبور می کنند. به عنوان مثال، اکثر زوج ها در دوران آشنایی در مورد مسائل جنسی با یکدیگر صحبت نمی کنند و این مسائل را به بعد از ازدواج موکول می کنند در صورتی که یکی از موضوعات مهم زندگی زناشویی، روابط جنسی می باشد. این گونه مسائل به دلیل این که مسائل شخصی زوج ها می باشد نباید در میان خانواده ها مطرح شود.

اگر بیان مسائل مشابهی مانند روابط جنسی خجالت زده هستید، حتما باید از یک مشاور کمک بگیرید. یا در موارد دیگر، یکی از زوج ها ممکن است دارای اخلاق خاصی باشد ولی ترس از این دارد که با مطرح کردن آن، همسر آینده خود را از دست بدهد و برای همین به آن نمی پردازند و بعدها در زندگی زناشویی برای هر دو زوج مشکل ساز می شود. سوالات مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا به راحتی و به دور از استرس و اضطراب به مسائل مهم ازدواج بپردازند و قطعا تاثیر مثبتی در زندگی مشترک زوج ها دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره قبل از ازدواج و گرفتن وقت مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه انتخاب کلینیک تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.