اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

افسردگی در دوران قاعدگی

افسردگی در دوران قاعدگی

از افسردگی در دوران قاعدگی چه می دانید؟ زمانی که دچار افسردگی در دوران قاعدگی می شویم چه کارهایی باید انجام دهیم؟ از کجا بفهمیم دچار افسردگی در دوران قاعدگی شده ایم؟

قاعدگی باعث ایجاد علائم ناراحت کننده ای در زنان می شود و این علائم برای هر فردی متفاوت می باشد، اما اغلب فراتر از ناراحتی جسمی، مانند گرفتگی، خستگی و سردرد است. بسیار معمول است که در طول دوره قاعدگی دچار ناراحتی های احساسی از جمله علائم افسردگی شوید. افسردگی در دوران قاعدگی ممکن است آزاردهنده باشد و بسیاری از زنان به دنبال راه حلی برای کاهش آن می باشند.

بسیاری از زنان افسردگی در دوران قاعدگی را تجربه می کنند که یکی از علائم آن، سندروم پیش از قاعدگی یا PMS  می باشد. PMS ترکیبی از علائم فیزیکی، احساسی و رفتاری است که در قبل و هنگام قاعدگی رخ می دهد و به دلیل وجود PMS، زنان ممکن است احساس افسردگی داشته باشند و علائم دیگری را مانند دل درد، ویار غذا، ضعف، حساسیت سینه ها و سایر علائم را تجربه کنید. همچنین ممکن است افسردگی شدیدی را به اسم اختلال افسردگی پیش از قاعدگی یا PMDD تجربه کنید و حتی ممکن است اگر از قبل افسردگی داشته باشید، حین قاعدگی، این افسردگی، شدید تر شود.

برای افسردگی در دوران قاعدگی چندین راه برای درمان وجود دارد که یکی از آن ها مشاوره افسردگی می باشد که فرد با مراجعه به یک درمانگر، مشکلات خود را بیان می کند و درمانگر با تکنیک ها و روش های درمانی مناسب، اقدام به درمان بیمار می کند. افسردگی در دوران قاعدگی ممکن است در هر سنی و در هر فردی پیش بیاید و مهم این است به موقع برای درمان آن اقدام نمایید و زودتر بتوانید نتیجه آن را ببینید.

نشانه های افسردگی در دوران قاعدگی

افسردگی در دوران قاعدگی

چند علائم شاخص برای این که متوجه شویم فرد به افسردگی قاعدگی دچار است، وجود دارد که درمانگر با بررسی این موارد می توانید تشخیص خود را در رابطه با این بیماری دهد و این نشانه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • احساس ناخوشی
  • گریه های مکرر
  • خستگی و ضعف
  • استرس و اضطراب
  • تحریک پذیری
  • احساس غم و اندوه
  • مشکل در تمرکز
  • کاهش میل جنسی
  • اختلال در اشتها

این علائم ممکن است چندین روز در افراد مشاهده شود و اگر ادامه دار باشد، به طور مستقیم بر روی زندگی افراد تاثیرگذار می شود و علائم خلقی زنان دچار تغییرات شود.

مدیریت افسردگی در زمان قاعدگی

افسردگی در دوران قاعدگی

با انجام چندین کار که توسط درمانگر به بیمار ارائه می شود، می توان تغییرات خلق و خویی را در دوران پیش از قاعدگی مدیریت کرد که به شرح زیر می باشد:

  • داشتن خواب کافی

استراحت دادن به بدن در زمان های مشخص باعث می شود تا انرژی از دست رفته تامین شود و علائم PMS با داشتن خواب کافی در طول شبانه روز قابل مدیریت می باشد.

  • تغذیه سالم

خوردن غذاهایی با قند و کربوهیدرات کمتر به کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی بسیار کمک می کند. سطح قند کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید بر علائم سندروم پیش از قاعدگی بسیار موثر است و باید آن را کنترل کنید. بسیاری از زنان در دوران قاعدگی به چیزاهایی که زیاد علاقه دارند، ویار پیدا می کنند و داشتن تغذیه سالم در دوران قاعدگی بسیار مهم است.

اضافه کردن منیزیم به برنامه غذایی خود را فراموش نکنید و وعده های غذایی خود را بیشتر کنید و در هر وعده مقدار کمتری مواد غذایی مصرف کنید. مصرف غذاهایی که سرشار از منیزیم هستند می توانند به تغییرات خلق و خویی و تنظیم هورمون سروتونین در طول قاعدگی کمک کنند.

  •  دوری از استرس

از کارها و افرادی که برای شما باعث ایجاد استرس می شوند دوری کنید و استرس یکی از عواملی است که بر علائم PMS زنان تاثیرگذار می باشد. برای مدیریت استرس سعی کنید کارهایی را انجام دهید که باعث وجود آرامش در شما می شود و همچنین از موقعیت هایی که دائما برای شما استرس زا است دوری کنید. یکی از راه های دوری از استرس مسافرت با دوستان و خانواده می باشد که در روحیه افراد بسیار تاثیرگذار می باشد.

  • داشتن فعالیت منظم در دوران PMS

فعالیت کردن در دوران پریودی ایده بسیار خوبی است چرا که ورزش کردن عضلات بدن را فعال نگه می دارد و اکسیژن در عضلات گردن پیدا می کند و همچنین ورزش کردن باعث ترشح کردن هورمون اندروفین می شود که برای تقویت خواب و شادابی بیشتر کمک بسیار زیادی م یکند.

  • عدم مصرف کافئین و الکل

عدم مصرف مواد غذایی شامل کافئین و الکل، به مدیریت علائم PMS و تغییرات خلق و خویی کمک می کند و مصرف الکل یکی از عوامل افسردگی است و در دوران قاعدگی نباید مصرف شود. کافئین موجب افزایش اضطراب، استرس و بی خوابی می شود که همگی از علائم سندروم پیش از قاعدگی هستند.

انتخاب کلینیک همواره همراه شما خواهد و از ابتدا تا انتهای درمان در کنار شما عزیزان هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره افسردگی می توانید با کارشناسان انتخاب کلینیک تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2