اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مزیت های مشاوره قبل از ازدواج

مزیت های مشاوره قبل از ازدواج

در این مطلب قصد داریم تا به مزیت های مشاوره قبل از ازدواج بپردازیم و زوج های جوانی که قصد دارند تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند، لازم از ابتدا مطالبی را مطالعه کنند که قطعا در زندگی زناشویی آن ها تاثیرگذار می باشد مشاوره قبل از ازدواج همان طور که از نامش پیداست در دوران آشنایی انجام می شود و هم خانم و هم آقا باید این مشاوره ها را پشت سر بگذارند تا با مسائل مربوط به زندگی زناشویی آشنا شوند.

بسیاری فکر می کنند مشاوره برای کسانی است که مشکل دارند و برای برطرف شدن مشکلشان باید به مشاوره مراجعه کنند ولی این طور نیست و حتی افرادی که هم هیچ مشکلی ندارند باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت کنند چرا که این جلسات فقط مربوط به رفع مشکلات نیست و آموزش ها و مطالب بسیاری در این جلسات به جوانان آموزش داده می شود که با آگاهی از آن ها می توانند به خوبی زندگیشان را مدیریت کنند.

یکی از مزیت های مشاوره قبل از ازدواج این است که زوج قبل از ازدواج می توانند همدیگر را بهتر بشناسند و همچنین تمامی موضوعاتی که ترس از مطرح کردن آن ها دارند را در مقابل مشاور بازگو کنند و همین باعث می شود تا خصوصیات و ویژگی های همسر آینده خودتان را بدانید.

چرا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است

مزیت های مشاوره قبل از ازدواج

مشاور تنها شخصی است که بدون دخالت در زندگی زوجین و قضاوت آن ها می تواند به رفع مشکلات آن ها کمک کند و مشاوره گرفتن از خانواده، دوستان، فامیل و افراد غریبه می تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث دخالت های بی جا در زندگی مشترک شما می شود. مطرح کردن برخی از موضوعات زندگی پیش نزدیکان و حتی خانواده اصلا توصیه نمی شود و تنها فردی که می تواند به شما کمک کند یک مشاور قابل اعتماد می باشد.

اما ضرورت در مشاوره قبل از ازدواج این است که اتفاق ها و مشکلات احتمالی زندگی را بتوانید مدیریت کنید و این باعث حفظ زندگی مشترک می شود. سرگردانی، ناامیدی، از دست دادن کسی که دوستش داشتید و شکست های عاطفی به دلیل عدم مهارت کافی در شناخت طرف مقابل و ندانستن رفتار مناسب با او می باشد. متاسفانه بسیاری از افراد انتظار دارند آن طور که دوست دارند همسر آن ها با آن ها رفتار کنند ولی این موضوع باعث آزرده شدن طرف مقابل می شود.

داشتن انتظارات از یکدیگر در زندگی مشترک یکی از مسائلی است که قطعا زوج ها به آن می پردازند ولی این مسئله باید به کمک مشاور بررسی و مطرح شود تا هر دو زوج به یک اندازه از دیگری انتظار داشته باشند.

دیگر مزیت های مشاوره قبل از ازدواج

مزیت های مشاوره قبل از ازدواج

از دیگر مزیت های مشاوره قبل از ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش مهارت های مهم در زندگی

مهارت های زندگی باعث می شود تا زندگی از زوج ها دچار فروپاشی نشود و درک مناسبی از زندگی زناشویی و همچنین وظایف خود در مقابل یکدیگر داشته باشند.

  • درک هدف خود از ازدواج

هدف از ازدواج زوج ها باید کاملا شفاف باشد و پذیرفتن یک مسئولیت بزرگ در زندگی باید شامل برنامه ریزی هایی باشد.

  • تصمیم گیری در مورد مسائل مالی

متاسفانه یکی از دلایل جدایی زوج ها مسائل مالی می باشد و مدیریت نکردن آن باعث به وجود آمدن مشکلات در زندگی می شود. زیادی خواهی زوج ها، نداشتن برنامه ریزی، عدم درک وضعیت جامعه و مسائل اقتصادی باعث بروز مشکلات مالی می شود که برای جلوگیری از این موضوع باید جلسات مشاوره های قبل از ازدواج را پشت سر بگذارید.

  • راهنمایی بدون دخالت در تصمیم

تصمیم گیری در زندگی مشترک باید یک توافق دو طرفه باشد و این که شخص دیگری در این تصمیم گیری شما دخالت نکند و حتی برای گرفتن راهنمایی باید در حد کمک از آن ها مشاوره بخواهید.

  • آموزش تعارض های احتمالی و تکنیک رفع آن ها

هیچ شخصی نمی تواند ادعا کند که فرد کاملی است و با یک نگاه می تواند طرف مقابل خود را بشناسد. چنین چیزی امکان پذیر نیست و برای این که طرف مقابلتان را بشناسید، باید به گفتگو و معاشرت با او بپردازید و ساعت های زیادی را با او بگذارنید و مشاور در این زمینه به شما کمک می کند تا با شخصیت و رفتارهای طرف مقابلتان آشنا شوید.

  • آشنایی با چالش ها و واقعیت های زندگی

زندگی دارای مسیر پر پیچ و خمی است که یک نفره نمی توان از آن عبور کرد و زن و شوهر در کنار یکدیگر باید با چالش ها و واقعیت های زندگی رو به رو شوند و کمک یکدیگر از آن ها عبور کنند. مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا قبل از ازدواج آمادگی هر نوع چالشی را داشته باشند و با کمک هم بتوانند آن ها را پشت سر بگذارنند.

اگر قصد دارید تا یک زندگی عاشقانه و رویایی را با همسر خود آغاز کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما تست های قبل از ازدواج را به کمک یک مشاور پشت بگذارید و شک نکنید که چیزهای جدیدی یاد می گیرید که در زندگی به کمک شما می آید.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد مزیت های مشاوره قبل از ازدواج می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید و جلسات مشاوره را همراه با خانم دکتر مریم باقری پشت سر بگذارید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.