اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان

مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان

مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان چه اهمیتی دارد؟ به چه جوانان باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت نمایند؟

ازدواج یکی از بهترین ترین دوران زندگی جوانان می باشد و این که یک مسئولیت بزرگ به آن ها سپرده می شود که باید با یکدیگر از پس آن بر بیایند. زمانی که زوج ها ازدواج می کنند، وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوند که سبک زندگی آن ها هم خود به خود دچار تغییراتی می شود و باید آمادگی این تغییرات را داشته باشند. اگر چه ازدواج در اوایل جوانی چالش های خود را دارد ولی با آموزش های لازم می توان این چالش ها را پشت سر گذاشت.

جوانان در اوایل سنین جوانی به دلیل این که تجربه کمی دارند، باید حتما برای شروع زندگی مشترک خود به مشاوره مراجعه نمایند و مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان بسیار مفید می باشد و به آن ها کمک می کند تا چیزهایی را که در مورد زندگی زناشویی نمی دانند را آموزش ببینند. برای ازدواج فقط عشق، علاقه و محبت کافی نیست باید مسئولیت پذیری یکی مهمترین نکاتی است که در اکثر مواقع نادیده گرفته می شود.

جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان هم برای دختر و هم برای پسر می باشد و هر دو باید در این جلسات شرکت نمایند و مسئولیت زندگی مشترک بر عهده هر دو نفر خواهد بود. با آگاهی از آموزش هایی که توسط یک مشاور به جوانان ارائه می شود، جوانان با واقعیت های زندگی رو به رو می شوند و درک بهتری از زندگی زناشویی پیدا می کنند و اگر مشکلی در زندگی آن ها به وجود بیاید، با درکی که از یکدیگر و زندگی مشترک به دست آورده اند، می توانند به کمک هم مشکلات را برطرف کنند.

موضوعات مورد بحث در جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان

مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان

  • رسیدن به درک متقابل
  • هدف از ازدواج
  • مسائل مالی و اقتصادی
  • مسائل جنسی
  • رد شدن از موانع زندگی
  • اعتقادات و دین
  • روابط اجتماعی
  • تربیت خانوادگی و اصول اخلاقی خانواده

موضوعات فوق در جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان به طور کامل پرداخته می شود و مشاور با علمی که دارد زوج های جوان را در این مسیر راهنمایی می کند. اختلاف نظر در اوایل آشنایی طبیعی می باشد و برای این که زوج ها با یکدیگر تفاهم داشته باشند نیاز است تا درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند و این به کمک مشاور در جلسات مشاوره انجام می شود.

شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان باید با تشویق خانواده ها صورت گیرد و مراجعه به مشاور به منظور وجود مشکل در زندگی زوج ها نیست و شرکت در این جلسات به زندگی بهتر زوج ها کمک می کند.

مزیت جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان

مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان

وقتی دو نفر قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، ابتدا صحبت های لازم در این زمینه مطرح می شود که معمولا این صحبت ها به طور کامل انجام نمی شود و همیشه حرف هایی باقی می ماند که به دلایل مختلفی گفته نمی شود. داشتن استرس و اضطراب در جلسات اول آشنایی، خجالت زندگی، کم رویی، نبود موقعیت مناسب و دیگر مسائل باعث می شود تا حرف های مهمی که گفته نشده مطرح نشود.

مشاوره یک محیط امن به دور از اطرفیان و نزدیکان می باشد و می توان بدون استرس و خجالت زدگی در مقابل مشاور حرف های ناگفته را مطرح کرد و بدون این که از طرف کسی قضاوت شوید، مشاور به شما کمک می کند تا به حل مشکلات بپردازید. مزیت های دیگر جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان به شرح زیر می باشد:

  • شناخت بیشتر
  • کسب مهارت های رابطه
  • حل اختلافات
  • یادگیری انتقاد از سازنده
  • داشتن ارتباط موثر

اگر به یک مرکز مشاوره قابل اعتماد نیاز دارید می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید و این مجموعه از ابتدا تا انتهای جلسات مشاوره همراه شما خواهد بود و هدف ما داشتن زندگی شاد و عالی برای شما عزیزان می باشد.

جلسات مشاوره قبل از ازدواج

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج بین 6 تا 8 جلسه می باشد و اگر مشاور جلسات بیشتری را نیاز ببیند، تعداد آن ها اضافه می شود. مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان به صورت مشترک و جداگانه می باشد و در جلساتی هم دختر و هم پسر با هم حضور پیدا می کنند و پس از آن با تشخیص مشاور هر کدام از آن ها می توانند به تنهایی در این جلسات حضور پیدا کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه انتخاب کلینیک تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.