اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

تاثیر افسردگی در خواب

تاثیر افسردگی در خواب

تاثیر افسردگی در خواب چقدر است و اختلال خواب در زندگی افراد چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

بدن انسان در ساعات مشخصی از شبانه روز نیاز به استراحت دارد و طبق استاندارد، هر انسان باید حدود 8 سال از 24 ساعت شبانه روز را به استراحت بپردازد تا بدن انرژی از دست رفته را بتواند جبران کند. گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی ساعت خواب افراد کم یا زیاد شود و یا به دلیل شغلی که دارند، مجبور هستند ساعت خواب خود را تغییر دهند. این تغییرات در طولانی مدت در جسم و روح افراد تاثیرگذار می باشد.

یکی از علائمی که نشان می دهد فرد دچار افسردگی شده است، میزان خواب و ساعات خواب او می باشد و تاثیر افسردگی در خواب افراد را می توان به وضوح مشاهده کرد. تاثیر افسردگی در خواب افراد بدین صورت است که فرد یا سخت به خواب می رود یا سخت از خواب بیدار می شود. کم خوابی و خواب زیاد از علائم و نشانه های افسردگی می باشد که برای تشخیص و درمان آن باید به یک مشاور و درمانگر افسردگی مراجعه کرد. مشاوره افسردگی با تکنیک ها و راهکارهایی که ارائه می دهد می تواند در جلسات درمانی این مشکلات را برطرف کند.

ارتباط بین خواب و افسردگی

تاثیر افسردگی در خواب

همان طور که گفتیم، بدن انسان ها به دلیل فعالیت بالایی که در طول روز دارد، نیاز به استراحت دارد تا بتواند انرژی از دست رفته خود را تامین کند. خواب کافی در ساعت مشخصی از شب باعث می شود تا بدن به طور کامل ریکاوری شود و برای روز جدید انرژی لازم را داشته باشد. حال فرض کنید که به دلایلی خواب افراد دچار اختلال شود و دچار کم خوابی و یا خواب زیاد شوند.

کم خوابی باعث می شود تا مغز و دیگر اعضای بدن به خوبی ریکاوری نشوند و زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید هنوز احساس خستگی می کنید. احساس خستگی در طول روز باعث می شود تا به تمام کارهای روزانه خود نرسید و یا حتی انرژی لازم برای انجام آن ها را نداشته باشید و این در مرور زمان باعث می شود تا حس خوبی به کارهایی که قبلا انجام میدادید نداشته باشید و کم کم باعث افسردگی در افراد می شود.

خواب زیاد هم باعث اختلال در جسم و روان افراد می شود و تاثیر افسردگی در خواب زیاد هم دیده می شود. خواب زیاد باعث تبنلی می شود و اگر ادامه پیدا کند، بدن دچار یک تنبلی می شود که حوصله انجام هیچ کاری را ندارد و فقط خواب را ترجیه می دهد. خواب زیاد باعث می شود تا از بسیاری کارها دست بکشید. تفریح، شغل، تحصیل، مهمانی، ورزش، مطالعه کردن و ... کارهایی است که با خواب زیاد دیگر علاقه ای به انجام آن ها ندارید.

زمانی که فرد برنامه ریزی درستی در زندگی خود نداشته باشد، زندگی برای او یکنواخت می شود و هیچ جذابیتی جزء خوابیدن در آن نمی بیند تا از دنیای فعلی خود فاصله بگیرد. برای حل این مشکل باید به یک درمانگر مراجعه کرد و مشاوره افسردگی می تواند به این اختلالات پایان دهد و برای این کار می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید.

راه های مشکلات بی خوابی

تاثیر افسردگی در خواب

  • قبل از خواب ورزش و فعالیت های پر انرژی انجام ندهید و ورزش کردن قبل از خواب بدن را فعال می کند و خوابیدن برای افراد سخت تر می شود.
  • فیلم‌های تاثیرگذار در روحیه، خشن و ناراحت کننده قبل از خواب تماشا نکنید.
  • عصرانه از خوردن نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه پرهیز کنید.
  • نوشیدن شیر قبل از خواب باعث خواب راحت می شود.
  • وعده‌های غذایی قبل از خواب خود را سبک بخورید. از خوردن غذاهای سنگین و زیاد قبل از خواب اجتناب کنید.
  • مکان خواب را به حالت مناسب در بیاورید. برای خوابیدن از رادیو، تلویزیون و هنذفری استفاده نکنید.
  • از تکنیک‌های ریلکسیشن استفاده کنید و قبل از خواب بدن خود را آرام کنید.
  • فکرتان را از هر موضوعی خالی کنید و فقط به خوابیدن فکر کنید.
  • چشمانتان را باز نگه دارید تا سنگین شوند.
  • بجای فکرهای آشفته، تصویر دوست داشتنی و لذت بخش را در ذهن خود بسازید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر افسردگی در خواب و گرفتن وقت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2