اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

شکست عاطفی در زندگی زناشویی

 

شکست عاطفی در زندگی زناشویی

شکست عاطفی در زندگی زناشویی چیست و چه زمانی رخ می دهد؟ برای درمان شکست عاطفی چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا شکست عاطفی در زندگی زناشویی باعث جدایی می شود؟

در این مطلب قصد داریم به شکست عاطفی در زندگی زناشویی بپردازیم که اهمیت بسیار زیادی در زندگی زوج ها دارد. یک زندگی خود و سالم شامل ویژگی هایی است که با رعایت کردن آن ها مشکلی در زندگی زناشویی پیش نمی آید ولی گاهی اوقات باعث می شود تا برخی اختلافات چه کوچک و چه بزرگ در زندگی زناشویی رخ دهد که باعث شکست عاطفی در زندگی زناشویی می شود.

شکست عاطفی یعنی زن و شوهر با توجه به اتفاقی که در زندگی آن ها افتاده است نسبت به یکدگیر کم اهمیت تر می شوند و این باعث بی اعتماد شدن به یکدیگر می شود و همچنین روابط آن ها روز به روز سردتر می شود ولی به همین صورت به زندگی خود ادامه می دهند. دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شکست عاطفی در زندگی زناشویی می شود گاهی این شکست عاطفی به صورت یک طرفه و گاهی دو طرفه می باشد که در ادامه بیشتر به آن می پرازیم.

زمانی که زوج ها دچار شکست عاطفی می شوند، بسیاری فکر می کنند که تنها راه حل آن ها جدایی است در صورتی که جدایی آخرین گزینه می باشد و اولین راه این است که زوج ها برای حل مشکلات خود به یک زوج درمانگر مراجعه کنند تا با گذراندن مراحل زوج درمانی بتوانند بار دیگر زندگی خود را مانند قبل ادامه دهند.

دلایل شکست عاطفی در زندگی زناشویی

شکست عاطفی در زندگی زناشویی

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها ممکن است باعث دلسردی میان طرفین شود و این دلایل ممکن است کوچک و کم اهمیت و یا بزرگ و بااهمیت باشد و برخی از رابطه ها با یک جرقه دچار اختلال می شوند و در نهایت باعث شکست عاطفی در زندگی زناشویی می شود. ادامه چندین دلیل شکست عاطفی در زندگی زناشویی را برای شما نام می بریم:

عدم صمیمیت عاطفی: نبود صمیمیت و عاطفه در زندگی زناشویی باعث دلسرد شدن از یکدیگر می شود و این عدم صمیمیت می تواند به دلیل بی علاقگی و یا ناراحتی طرفین از یکدیگر باشد.

دخالت های خانوادگی و دوستان: متاسفانه بسیاری از اختلافات زوج ها بر سر دخالت های بی مورد خانواده ها و دوستان می باشد و اجازه تصمیم گیری شخصی بر زندگی را از آن ها می گیرد. بازگو کردن مسائل شخصی زناشویی پیش خانواده و دوستان باعث دخالت در امور زندگی زناشویی می شود که به زندگی زوج ها ضربه وارد می کند.

خیانت: خیانت یکی از اصلی ترین دلیلی که باعث شکست عاطفی و حتی جدایی بین زوج ها می شود و کمتر کسی پیدا می شود که خیانت طرف مقابل را ببخشد. خیانت در زندگی زناشویی دارای ریشه می باشد و پس از پیدا کردن ریشه خیانت می توان در مورد آن بحث کرد که این کار توسط زوج درمانگر انجام می شود.

عدم تعهد: در زندگی زناشویی باید زوج ها نسبت به یکدیگر تعهداتی داشته باشند و عدم تعهد یکی از زوجین باعث می شود تا دیگر احساس ناراحتی کند و پس از مدتی دچار شکست عاطفی می شود.

عدم پذیرش مسئولیت شخصی: زن و مرد در زندگی زناشویی دارای مسئولیت هایی هستند که باعث می شود تا بار زندگی زناشویی بر دوش هر دو نفر باشد. عدم پذیرش مسئولیت شخصی یعنی اهمیت ندادن به زندگی زناشویی و نادیده گرفتن تلاش های یکدیگر که باعث دلسردی طرفین می شود.

خشم و عصبانیت: عدم کنترل عصبانیت و خشم در زندگی در بلند مدت باعث می شود تا یکی یا هر دو نفر در دچار شکست عاطفی شوند و به احساسات آن ها لطمه وارد شود. عدم آموزش های لازم در زندگی زناشویی باعث می شود تا نتوان در زمان های سخت زندگی خشم و عصبانیت را کنترل کرد.

مسائل مالی: نبود تعادل مالی در بین زوجین باعث اختلاف بین آن ها می شود. به عنوان مثال یک نفر ولخرج و دیگری اقتصادی باشد، اداره کردن مسائل مالی سخت می شود و در نهایت مخالف بین طرفین ایجاد می شود.

محرک های جنسی مختلف:  افراد دارای میل جنسی متفاوت می شود و این که دو نفر در رابطه جنسی یکسان باشند همیشه خوب نیست ولی بدون یک زندگی سالم، رابطه ها کمرنگ تر می شوند و صمیمیت رفته رفته از بین می رود و با شکست عاطفی در زندگی زناشویی می شود.

خودخواهی: خودخواهی در وجود اکثر آدم ها می باشد و گاهی ممکن است به جایی برسید که فقط به فکر خودتان باشید و دیگران اهمیتی برای شما ندارند. در زندگی زناشویی هر دو نفر باید به نیازهای شریک زندگی خود توجه داشته باشند و خودخواهی در یک رابطه موفق جایی ندارد.

اعتیاد: اعتیاد همیشه باعث از بین رفتن زندگی ها می شود و اعتیاد فقط مصرف مواد مخدر و دخانیات نمی باشد. اعتیاد به تلفن همراه، اعتیاد به رفیق بازی، اعتیاد به کار زیاد و ... باعث سرد شدن یکی از زوج ها می شود و باعث شکست عاطفی می شود و برای حل این موضوع باید از یک زوج درمانگر کمک گرفت.

عدم اعتماد و همدلی: نداشتن اعتماد به شریک زندگی خود یکی از اصلی ترین دلایل شکست عاطفی می باشد و این عدم اعتماد می توان از همان ابتدای زندگی زناشویی باشد و یا مسائلی پیش آمده است که نسبت به شریک زندگی بی اعتماد شده اید که برای حل موضوع باید به زوج درمانگر مراجعه کرد.

زوج درمانی

شکست عاطفی در زندگی زناشویی

شکست عاطفی در زندگی زناشویی به دلیل ناآگاهی زوج ها نسبت به زندگی مشترک می باشد و اگر از همان ابتدا آموزش های لازم در زندگی زناشویی را دیده باشند، دچار این مشکلات نمی شوند. زوج درمانی یکی از روش هایی است که می توان با شرکت در جلسات آن آموزش های بسیاری در مورد زندگی و نحوه مدیریت آن به دست آورد و حتما لازم است تا این جلسات قبل از ازدواج گذرانده شود.

زوج هایی که در زندگی دچار مشکل شده اند نباید بگذارند تا زندگی ها آن ها به همین صورت پیش برود و دیر یا زود شکست عاطفی بین یک یا هر نفر شکل می گیرد که درمان آن سخت تر می شود. برای شرکت در جلسات زوج درمانی می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.