اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

آزمایش خون

آزمایش خون

یکی از آزمایشاتی می توان از آن وضعیت بدن را بررسی کرد آزمایش خون می باشد که با انجام آن می توان به طور کامل از وضعیت بدن خود آگاه شویم.

آزمایش خون یک آزمایش کاربردی و کامل می باشد که با آن می توان سلامت بدن خود را تضمین کنید و از بسیاری بیماری ها می توان پیشگیری کرد.

به طور معمول آزمایش خون سالی یک بار توصیه می شود تا بتوان به طور مرتب وضعیت سلامت بدن خود را زیر نظر داشته باشید و بسیاری از افراد اصلا این کار را انجام نمی دهند و یا دیر به دیر اقدام به انجام این کار می کنند.

در آزمایش خون می توان بیماری های زیادی را تشخیص داد و حتی می توان از بروز و پیشرفت آن جلوگیری کرد اما آزمایش خون فقط برای تشخیص بیماری نمی باشد.

تشخیص میزان گلبول های قرمز، گلبول های سفید، پلاکت خون، هموگلوبین، هماتوکریت و ... را می توان به وسیله آزمایش خون بررسی کرد و برای متعادل کردن آن می توان با دارو و رژیم غذایی آن را کنترل کرد.

اهمیت انجام آزمایش خون

هر چه سن بالاتر می رود سلامت بدن اهمیت بیشتری دارد و با بالا رفتن سن سیستم ایمنی بدن کمی کاهش پیدا می کند و برای جبران آن باید یک سری موارد را رعایت کرد.

برای اطلاع از این که وضعیت سلامت شما در چه جایگاهی قرار دارد باید آزمایش خون بدهید و بر اساس آن باید از دستور العمل هایی پیروی کنید.

اهمیت آزمایش خون برای افراد بالای 45 سال اهمیت بیشتری دارد و برای حفظ سلامتی سالی دو بار باید آزمایش خون بدهند و مرتب برنامه غذایی خود را رعایت کنند.

شاید شما در زندگی روزمره خود هیچ مشکلی نداشته باشید و به ظاهر از سلامت کامل برخوردار هستید اما با انجام یک آزمایش خون می توانید از این موارد اطمینان حاصل نمایید.

برخی از بیماری ها علائمی ندارند و بدون علائم خاصی شروع به پیشرفت می کنند و زمانی که شما متوجه آن می شوید دیگر آن بیماری پیشرفت زیادی کرده است.

آزمایش خون فقط برای سنین بالا نمی باشد و نوجوان و جوانان هم حداقل سالی یک بار باید آزمایش خون بدهند تا از وضعیت بدن خود اطلاع داشته باشند.

فاکتورهای موجود در آزمایش خون

·        آهن سرم

·        فرتین

·        TIBC

·        هموگلوبین

·        هماتوکریت

·        متوسط حجم پلاکت ها (MPV)

·        متوسط حجم گلبولی (MCV)

·        متوسط هموگلوبین گلبولی (MCH)

·        MCHC

مقادیر فوق در برگه آزمایش خون وجود دارد که متوسط هر کدام در برگه آزمایش مشخص می باشد و برای نتیجه آزمایش باید آن را به یک پزشک ارائه دهید.


دلیل ناشتا بودن برای انجام آزمایش خون

مواد غذایی که ما در طول شبانه روز مصرف می کنیم به طور مستقیم بر روی خون ما تاثیر می گذارد و برای آزمایش خون باید بدن شما تحت تاثیر هیچ مواد غذایی نباشد.

ترکیبات مواد غذایی می تواند تا چندین ساعت بر روی خون تاثیر بگذارد و وقتی شما چندین ساعت چیزی نخورید تاثیر آن از خون شما می رود.

برای آزمایش خون بهتر است که بین 8 تا 12 ساعت قبل از آن چیزی نخورید تا در زمان آزمایش به صورت ناشتا باشید تا تمامی پارامترهای لازم به درستی صورت گیرد.

بهتر است شب قبل از آزمایش شام سبکی میل کنید و پس از آن دندان های خود را مسواک بزنید و از استعمال دخانیات و جویدن آدامس بپرهیزید.

علاوه بر تاثیر مواد غذایی در آزمایش خون، مصرف داروها هم در آزمایش خون تاثیرگذار هستند و حتما قبل از آزمایش با پزشک خود مشورت کنید.

مقادیری که می توان با آزمایش خون اندازه گرفت

·        تشخیص کم خونی

·        تشخیص میزان چربی خون

·        تشخیص اختلالات تیروئید

·        تشخیص مقدار قند خون

·        تشخیص اختلالات کبدی

·        تشخیص اختلالات کلیه

·        اندازه گیری ویتامین ها

·        اندازه گیری هورمون ها

·        اندازه گیری مواد معدنی

·        انداره گیری اسید اوریک

·        تشخیص سرطان

نکاتی درباره رژیم غذایی قبل از انجام آزمایشات خون مختلف

جهت انجام آزمایش کلسترول خون، یک هفته قبل از آن با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید و رژیم غذایی معمولی خود را داشته باشید.

جهت انجام آزمایش آهن نباید شب قبل از آن غذاهای غنی مانند گوشت قرمز مصرف کنید.

مصرف الکل می تواند باعث افزایش آنزیم های کبدی از آلکالین فسفاتاز، SGOT و SGPT می شود.

جهت انجام آزمایش نیتروژن اوره خون از مصرف گوشت خودداری نمایید.

نحوه انجام آزمایش خون

این آزمایش باید توسط یک پزشک یا پرستار با تجربه انجام شود و معمولا این کار در آزمایشگاه ها و مطب ها انجام می شود که چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

در مرحله اول ناحیه ای از دست که از رگ های آن قسمت قرار است خوت گرفته شود باید به طور کامل با الکل ضد عفونی و تمیز شود.

بعد از آن بالاتر از محل خون گیری را با یک باند لاستیکی می بندند تا رگ های خونی تجمع پیدا کنند تا بهتر پیدا شوند.

پس از این کار یک سوزن که یک لوله به آن متصل است را به آرامی داخل رگ فرو می کنند و خون وارد آن می شود.

سپس سوزن را از دست خارج می کنند و باند لاستیکی را باز می کنند و محل خون گیری را با کمی پنبه پاک می کنند.

بسیاری از مردم از خون گیری ترس دارند و برای همین برای انجام این کار اقدام نمی کنند و یا بسیاری از مردم هستند که از محیط آزمایشگاه حالت تهوع می گیرند.

عوامل تاثیرگذار در آزمایش خون

·        مصرف دارو

·        اضطراب

·        ورزش کردن

·        حاملگی

·        افسردگی

·        ناشتا نبودن

·        زمان خون گیری

درصد خطا در آزمایش خون

در گذشته شاید در برخی از موارد در آزمایش خون خطا دیده می شود و با انجام دوباره آن این مشکل بر طرف می شد.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفته تر شدن دستگاه ها، میزان خطا به حداقل رسیده است و آزمایشات با کیفیت بیشتری انجام می شود.

درصد بسیار کمی از افراد هم هستند که ممکن است جواب آزمایش خون آن ها جواب طبیعی نداشته باشد و این صرفا به دلیل وجود بیماری نمی باشد.

آزمایش خون قبل از ازدواج

آزمایش خون قبل از ازدواج امروزه یک امر کاملا ضروری محسوب می شود و این آزمایش برای تشخیص گروه خونی مرد و زن انجام نمی شود.

معمولا آزمایش خون قبل از ازدواج برای بررسی ابتلا به سیفلیس و تالاسمی می باشد که اگر قبل از ازدواج تشخیص داده شود، قابل درمان می باشد.

اگر این موارد قبل از ازدواج تشخیص داده شود می توان از انتقال آن به همسر خود جلوگیری کند و اگر در خانم ها تشخیص داده شود می توان از انتقال آن به جنین جلوگیری کرد.

آزمایش های قبل از ازدواج را جدی بگیرید و با انجام آن می توانید سلامت خود و همسرتان را تضمین کنید و از انتقال بیماری جلوگیری کنید.

با انجام این آزمایش ها می توان در آینده از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد و حتی در آینده می توانید فرزندی سالم و زندگی پر نشاطی داشته باشید.

درصد بسیار کمی از افراد هستند که در آزمایشات قبل از ازدواج معلوم می شود که خون آن ها با یک دیگر مطابقت ندارد و ازدواج آن ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

این افراد باید زیر نظر پزشک و مشاور باشند تا بتوانند مشکلات خود را به حداقل برسانند و به هیچ وجه خودسرانه تصمیم گیری نکنید.

آزمایش خون در منزل

بسیاری از افرادی با محیط آزمایشگاه رابطه خوبی ندارند و یا از بوی خون حالت تهوع می گیرند، می توانند این کار را در منزل خود انجام دهند.

امروزه بسیاری از آزمایشات را می توان بدون مراجعه به آزمایشگاه و در منزل و یا محل کار خود انجام دهید که بسیاری از مشکلات را حل می کند.

افراد سالمند و زنان باردار که مجبور به انجام آزمایش خون می باشند، از این به بعد می توانند این کار را در منزل خود و بدون مشکل انجام دهند.

برای انجام آزمایش خون در منزل نیاز به تجهیزات پزشکی زیادی نمی باشد و برای همین می توان این کار را در منزل انجام داد.

با انجام این کار در منزل دیگر نیازی نیست مسیر رفت و برگشت را طی کنید و ساعت ها در آزمایشگاه ها منتظر نوبت خود باشید.

حتی با انجام این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان، در هزینه ها هم صرفه جویی کرده اید و هزینه رفت و برگشت به آزمایشگاه و معطلی در آزمایشگاه دیگر شما را آزار نمی دهد.

نتایج آزمایش خون

پس از انجام آزمایش خون پس از چند روز جواب آن به بیمار ارائه می شود که در آن گزارش کامل آزمایش وجود دارد.

جهت اطلاع از نتیجه آزمایش خون باید آن را به یک پزشک ارائه دهید تا پارامترهای موجود در آزمایش را با فاکتورهای استاندارد مورد بررسی قرار دهد.

همچنین می توانید جهت دیدن نتیجه آزمایش خون خود به صورت آنلاین اقدام نمایید و دیگر لازم نیست به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش خون در منزل و پاسخ آن می توانید به وب سایت پالسی نو مراجعه نمایید.

جهت اطلاع از هزینه های آزمایش خون می توانید اپلیکیشن پالسی نو را از طریق همین سایت یا کافه بازار دریافت نمایید.

تزریقات در منزل

تزریقات در منزل

یکی از راحت ترین خدماتی که می توان در منزل ارائه داد، خدمات تزریقات در منزل می باشد که بدون هزینه های اضافی می توان این کار را انجام داد. بسیاری هستند که برای انجام یه تزریق ساده مجبور به مراجعه به درمانگاه می باشند.

اما دیگر نیازی به انجام این کار نیست و با خدمات تزریقات در منزل می توان این کار را در کمترین زمان ممکن و در منزل خود انجام داد. گاهی اوقات به دلیل شلوغی درمانگاه ها باید منتظر خالی شدن تخت ها بمانید تا بتوانید تزریقات خود را انجام دهید.

درمانگاه ها تخت های محدودی دارند و اکثر اوقات هم توسط افراد دیگر برای کارهایی مانند تزریق سرم که کاری زمان بر است اشغال می شود. برخی ها که دچار بیماری هستند تحمل شلوغی و معطل ماندن را ندارند و برای آن ها سخت می باشد.

برای مثال اگر شما نیاز به سرم داشته باشید باید زمان زیادی باید در درمانگاه باشید تا سرم شما تمام شود. بهترین راه این است که این کار در منزل انجام شود تا هم نیازی به مراجعه حضوری نباشد و هم در محیط خلوت و سالم خانه استراحت کنید تا سرم به اتمام برسد.

اگر به جای درمانگاه این کار در منزل انجام شود مزیت های زیادی برای شما دارد و به جای آن که شما به درمانگاه مراجعه کنید می توانید پرستار را به منزل بیاورید. برای این کار می توانید به مراکزی مراجعه کنید که خدمات در منزل را ارائه می دهند.

انجام تزریقات امری مهم و حساس می باشد و فردی که این کار را انجام می دهد باید توانایی و تجربه کار در این زمینه را داشته باشد. سهل انگاری در تزریقات ممکن است حادثه هایی را علل خصوص برای کودکان در پی داشته باشد.

مزایا تزریقات در منزل

·        کاهش هزینه ها

·        سرعت در انجام کار

·        تمیزی محیط منزل

·        مناسب برای افراد بیمار

·        تجربه ای آسان و بدون دردسر

·        دسترسی به پرستار در هر ساعت از شبانه روز

اهمیت تزریقات در منزل

زمانی که شما دچار بیماری شده اید، بیرون رفتن از خانه اصلا توصیه نمی شود و فرد بیمار برای بهبودی علاوه بر دارو، به استراحت نیاز دارد. از طرفی فرد بیمار در صورتی که مجبور به ترک خانه است نباید تنها باشد و حتما یک همراه باید کنار خود داشته باشد.

کودکان و سالمندانی که دچار بیماری شده اند به مراقبت های بیشتری نیاز دارند اگر نیاز به تزریقات دارند باید این کار را در منزل انجام دهند. زمانی که این افراد دارای حال خوبی نیستند باید در منزل استراحت کنند و ترک منزل برای انجام تزریقات ممکن است باعث اذیت شدن و ناخوش احوال شدن آن ها گردد.

در مراکز درمانی مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها که بیماران زیادی مراجعه می کنند، ممکن است به دیگر افرادی که برای کارهای دیگر مراجعه کرده اند سرایت کند. برای مثال اگر شما برای تزریق واکسن به مراکز درمانی مراجعه کرده باشید ممکن است یک فرد بیمار مریضی خود را به شما انتقال دهد.

بیمارستان ها و درمانگاه ها در عین تمیزی و استریل بودن، ممکن دارای میکروب ها و ویروس های مختلفی باشد. شما می توانید جهت حفظ سلامتی خود، تزریقات خود را با خیالی راحت در منزل انجام دهید.

موارد تزریقات در منزل

·        تزریق آمپول های وریدی و عضلانی

·        تزریق سرم

·        تزریق انواع داروها

·        پانسمان و تعویض پانسمان زخم یا محل جراحی

نکات مهم در مورد تزریقات در منزل

برای تزریقات در منزل لازم است که تمامی داروهای لازم از جمله سرنگ، سر سوزن، دارو و ... آماده باشد تا زمانی که فرد مورد نظر از طرف مراکز درمانی جهت تزریقات به منزل شما آمد به سرعت این کار را برای شما انجام دهد.

حتما از تمیز بودن سرنگ و سر سرسوزن اطمینان حاصل نمایید و حتما این موارد را از داروخانه ها تهیه کنید. برای هر تزریق سرنگ و سر سوزن مخصوص وجود دارد و در زمان تهیه سرنگ و سر سوزن مخصوص تزریق خود را تهیه نمایید.پس از انجام تزریقات سرنگ و دیگر وسایل مربوط به آن را در کیسه مخصوص ریخته و دور بریزید.

در زمان مراجعه افراد، حتما از هویت فرد متخصصی که فرستاده می شود اطمینان حاصل نمایید و می توانید کارت پرستاری شخص را ملاحظه کرده و سپس اجازه انجام کار را آن بدهید.

بسیاری از افراد به دلیل عدم اطمینان به افراد متخصصی که برای این کار مامور شده اند، از خدمات در منزل استفاده نمی کنند. افرادی که برای کارهای خدمات در منزل مامور می شوند به طور کامل از لحاظ سلامتی و تجریبات مورد تایید مراکز درمانی می باشند.

شما می توانید با مراکز درمانی مورد نظر خود در ارتباط باشید و اطلاعات فردی که برای این کار مامور می شود را می توانید داشته باشید تا در زمان مراجعه بتوانید از هویت فرد مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

تزریقات در منزل، مناسب کودکان، سالمندان و معلولان

یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که کودکان برای انجام انواع تزریقات از محیط بیمارستان، درمانگاه و مراکز درمانی ترس دارند. به همین دلیل اکثر مادران برای تزریقات برای فرزندان خود با مشکل مواجه می شوند.

حال اگر این کار در منزل انجام شود کمی از ترس کودکان کاسته می شود و راحت تر می توان این کار را انجام داد. به دلیل حساسیت بالای تزریقات در کودکان، این کار باید با صبر و حوصله انجام شود تا باعث بروز خطا نشود.

سالمندان هم ممکن است به دلیل بیماری نیاز به تزریقات داشته باشند ولی ممکن است در مراکز درمانی ساعت ها معطل شوند تا نوبت آن ها شود. این معطلی ممکن است برای آن ها ناخوشایند باشد و شاید حال آن ها را بدتر کند.

بهترین روش این است که تزریقات در منزل شخص انجام شود و بدون معطلی و سختی این کار انجام می شود. یک مزیت ویژه ای که دارد این است که دیگر لازم نیست در هنگام بیماری مسیر رفت و برگشت منزل تا مراکز درمانی را طی کنید.

افرادی که دارای معلولیت هستند، نسبت به کودکان و سالمندان سختی بیشتری دارند. این افراد مشکلاتی از جمله طی کردن مسیر رفت و برگشت، منتظر ماندن در صف نوبت و حتی برای نشستن بر روی تخت به کمک نیاز دارند.

تزریقات در منزل مناسب ترین گزینه برای این افراد می باشد تا با کمترین تحرک و سختی این کار برای آن ها انجام شود.

هزینه تزریقات در منزل

هزینه تزریقات در منزل بستگی به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع دارو و نوع تزریق، فاصله مرکز درمانی تا منزل و ... بستگی دارد. جهت اطلاع از هزینه های تزریقات در منزل می توانید به اپلیکیشن پالسی نو مراجعه نمایید.

اپلیکیشن پالسی نو یک سامانه هوشمند می باشد که تلاش می کند بستری را فراهم کند که فرد بیمار بتواند از خدمات پزشکی به صورت راحت و ارزان استفاده نماید. جهت دریافت اپلیکیشن پالسی نو می توانید از طریق کافه بازار و یا وب سایت پالسی نو آن را دریافت نمایید.

شما در اپلیکیشن پالسی نو می توانید مراکز درمانی را که خدمات در منزل را ارائه می دهند پیدا کنید و با ارائه درخواست خود می توانید از این خدمات استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریقات در منزل و دیگر خدمات در منزل می توانید به وب سایت پالسی نو مراجعه نمایید.

آزمایش در منزل

آزمایش کرونا در منزل

 

ثبت نام در دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ

ثبت نام در دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ

برخی از هنرجویان برای ثبت نام در دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ به مشکل بر می خورند و برخی ها نمی توانند به صورت حضوری برای ثبت نام مراجعه کنند.

آن دسته از افرادی که به دلیل نداشتن وقت کافی نمی توانند به صورت حضوری ثبت نام کنند می توانید از طریق سایت مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب به صورت اینترنتی ثبت نام نمایند.

ثبت نام اینترنتی مزیت های زیادی دارد و یکی از آن ها صرفه جویی در وقت می باشد که می توانید در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.

همچنین ممجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب برای آن دسته از افرادی که به صورت اینترنتی در این دوره ها ثبت نام می کنند، تخفیفاتی در نظر گرفته است.

اما افرادی هم هستند که قادر به ثبت نام اینترنتی نمی باشند و شاید به اینترنت دسترسی ندارند که می توانند به صورت حضوری این کار را انجام دهند.

جهت ثبت نام حضوری شما باید به مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب مراجعه کرده و ضمن کسب اطلاعات لازم از کارشناسان این مجموعه، می توانید در دوره مورد نظر ثبت نام نمایید.

مخاطبان دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ

دوره های آموزش برنامه نویسی سی شارپ یکی از پر مخاطب ترین دوره های این مجموعه محسوب می شود و هر سری ظرفیت کلاس ها به دلیل استقبال هنرجویان به سرعت پر می شود.

معمولا اکثر مخاطبان این دوره، دانشجویان کامپیوتر و IT می باشند که حتی در رشته دانشگاهی این دانشجویان درسی به نام برنامه سازی یا برنامه نویسی وجود دارد که اکثر زبان برنامه نویسی سی شارپ آموزش داده می شود.

اما روشی که در دانشگاه ها برای تدریس زبان برنامه نویسی سی شارپ استفاده می کنند، زیاد مناسب نمی باشد و اکثرا این درس را به صورت تئوری و یا به صورت عملی ولی با جزییات کم آموزش داده می شود.

اما هنرجویان در دوره های آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، صفر تا صد این زبان را آموزش می بینند و در پایان دوره می توانند در این زمینه فعالیت خود را شروع کنند.

فرق آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ در دانشگاه و مجتمع فنی تهران

در دانشگاه ها به دلیل محدود بودن زمان و در برخی از موارد زیاد بودن جمعیت کلاس و کم بودن سیستم های آموزشی، دانشجویان نمی توانند به درستی این زبان را یاد بگیرند.

از طرفی اساتید شاید نتوانند که به طور کامل این زبان را به دانشجویان یاد بدهند و شاید برخی از دانشجویان علاقه به یادگیری این زبان نداشته باشند.

در دوره های برنامه نویسی سی شارپ مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، تمامی شرکت کنندگان علاقمند به یادگیری این زبان می باشند و هر روز برای یادگیری آن تلاش می کنند.

از طرفی این مجموعه از تمام امکانات آموزشی خود برای یادگیری هنرجویان استفاده می کند و جدیدترین نسخه های این برنامه در سیستم های این مجموعه قرار دارد.

جهت ثبت نام در دوره آموزشی برنامه نویسی سی شارپ می توانید از طریق راه های ذکر شده اقدام نمایید و می توانید از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.