اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اخبار و مطالب روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

چرا دچار افسردگی می شویم

چرا دچار افسردگی می شویم

چرا دچار افسردگی می شویم؟ افسردگی هم مانند دیگر بیماری هایی که ممکن است برای بدن اتفاق بیافتد، می باشد و هر بیماری به یک دلیل خاصی رخ می دهد و افسردگی هم به همین صورت می باشد و ریشه در اتفاقات زندگی افراد دارد. برای پاسخ به این سوال که چرا دچار افسردگی می شویم باید به یک روانشناس و مشاوره افسردگی مراجعه کنیم تا با بررسی شرایط و اتفاقات پیرامون، دلایل افسردگی افراد را مطلع شود و برای درمان آن اقدام کند.

افسردگی هم مانند دیگر بیماری ها دارای درمان می باشد ولی روش درمانی افسردگی با سایر بیماری ها کمی متفاوت می باشد و به دلیل این که افسردگی به طور مستقیم در زندگی، روحیات و احساسات افراد تاثیر می گذارد، روش درمان هر شخص متفاوت می باشد و همچنین بهبودی کامل آن بستگی به میزان افسردگی دارد. برای این که افسردگی را درمان کنیم، ابتدا باید علت های افسردگی را بررسی کنیم که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

افسردگی مانند دیگر بیماری ها قابل درمان می باشد و مهمترین نکته که در درمان افسردگی تاثیرگذار می باشد این است که افرادی که دچار افسردگی شده اند را تنها نگذاریم و با همراهی و همدردی با آن ها می توانیم روند درمان را بهتر پیش ببریم و دوستان و خانواده ها نقش ویژه ای در این زمینه دارند.

علت افسردگی

چرا دچار افسردگی می شویم

 

  • از دست دادن عزیزان مانند خانواده ،فرزند، همسر و ...
  • بحران های خانواده مانند جدایی والدین، دعواهای والدین و ...
  • اتفاقات ناخوشایند در دوران کودکی
  • خشونت های سرکوب شده
  • مصرف مواد مخدر و الکل
  • کمبود محبت از طرف والدین و همسر
  • نوسان در ترشح هورمون های بدن مانند هورمون های فوق کلیوی
  • تضاد فکری و بینشی در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عقیدتی
  • زیستگاه نامناسب
  • بهم خوردن ساعت زیستی بدن

برای این که بفهمیم چرا دچار افسردگی می شویم بهتر است علت های فوق را در خود جویا شویم و اگر موارد فوق به صورت شایع در شما وجود داشته باشد، ممکن است دچار افسردگی شده باشید و می توانید موضوع را با یک مشاور افسردگی در میان بگذارید.

علائم افسردگی

چرا دچار افسردگی می شویم

یک انسان سالم برنامه های مشخصی در زندگی شخصی خود را و کاملا از سلیقه، علایق و افراد مهمی که در اطراف آن ها هستند مطلع است ولی ممکن است در اثر اتفاقاتی، این برنامه ها دچار تغییراتی شوند که به طور کلی مسیر زندگی فرد عوض می شود. در برخی از موارد که چنین اتفاقاتی در زندگی افراد رخ می دهد، افراد دچار افسردگی می شوند ولی خودشان اطلاعی از این موضوع ندارند و به همین صورت به زندگی خود ادامه می دهند و در ادامه این روند ممکن است به فرد ضربه روحی و روانی شدیدتری وارد کند.

یکی از علائم افسردگی این است که افرادی که بیماری افسردگی دارند، دلسردی و ناامیدی شدیدی در آن ها دیده می شود و به نوعی حس بیهوده و بی ارزش بودن به آن ها دست می دهد. مختل شدن فکر و رفتار بیمار از دیگر علائمی است که در افراد افسرده دیده می شود و همچنین انجام کارهایی که قبلا برای آن ها با ارزش بود را دیگر به آن ها فکر نمی کنند و علاقه به انجام آن ندارند.

بدترین و خطرناک ترین حسی که به سراغ یک فرد افسرده می آید، حس خودکشی است که متاسفانه برخی از افراد برای رهایی از افسردگی دست به این اقدام خطرناک و غیر قابل جبران می زنند و فکر می کنند این تنهاترین راه برای پایان دادن به افکار منفی خود می باشد در صورتی که افسردگی قابل درمان می باشد و بیش از 90 درصد افراد با اراده قوی که داشته توانسته در چند هفته و حداکثر چند ماه دوران افسردگی را پشت سر بگذارند.

علائم دیگر افسردگی عدم لذت بردن از فعالیت هایی که قبلا لذت بخش بودند، احساس ناراحتی حتی در زمان هایی که موفقیت هایی به دست می آورید و یا خبرهای خوشحال کننده ای می شنوید، احساس غم و اندوه به صورت مستمر و فکر و خیال های منفی، کاهش میل جنسی و عدم رسیدگی به ظاهر خود می باشد.

بیشتر بخوانید: نشانه های افسردگی

درمان افسردگی

چرا دچار افسردگی می شویم

حالا که اطلاعاتی در مورد افسردگی به دست آورده اید می توانید حدس بزنید ک چرا دچار افسردگی می شویم و راه های مقابله با آن چیست. برخی از افرادی که دچار افسردگی می شوند علائم های خود را پنهان می کنند و در جمع های خانوادگی و دوستانه رفتاری های عادی از خود نشان می دهند ولی در اصل از درون با خود درگیر هستند و نمی توانند مشکلات خودشان را بازگو کنند.

مشاوره افسردگی به افراد کمک می کند تا بدون استرس و اضطراب مشکلات خودشان را مطرح کنند و روانشناسان مورد اعتمادترین اشخاصی هستند که می توانید مشکلات خودتان را به آن ها بگویید و همچنین به شما کمک می کنند تا این مشکلات را پشت سر بگذارید و به زندگی شاد و درخشان خود بازگردید. انتخاب کلینیک همیشه همراه شما خواهد بود و در هر زمانی که نیاز به مشاوره داشته باشید می توانید با ما تماس بگیرید و کارشناسان ما شما را راهنمایی می کنند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.